Our Blog

0

Een groot voordeel van een clouddienst zoals Office 365 is dat je laagdrempelig bestanden kan delen met collega’s of externen. Onderstaand geven wij een korte instructie:

  • Ga naar je OneDrive of Team Site en blader naar het desbetreffende document.
  • Rechtsklik op het document en klik delen:
    • Geef het email adres op van de persoon met wie je het document wilt delen
    • Geef het machtigingsniveau aan: bewerken of alleen lezen
    • Typ eventueel een toelichtend bericht voor de ontvanger
    • Geef aan of aanmelding is vereist
  • Klik op delen

delen_office365

De ontvanger krijgt nu een email met een link om het document in te zien en/of om deze te bewerken. Wanneer men op deze link klikt wordt de benodigde Office 365 applicatie geopend. Ook kan de ontvanger hier een kopie downloaden van het bestand. Indien ‘Aanmelden vereist’ was uitgeschakeld werkt dit direct, wanneer aanmelding is vereist dient de ontvanger zich aan te melden met een Office 365 organisatieaccount of een Microsoft account.

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *