Our Blog

Ga je op vakantie? En ben je dus beperkt bereikbaar? Zorg er dan voor dat je Gmail afwezigheidsassistent hebt ingeschakeld. Zo informeer je klanten en collega’s op een nette manier van je afwezigheid. Onderstaand een instructie voor het instellen van een afwezigheidsassistent in Gmail.

  1. Open Gmail.
  2. Klik rechtsboven op het tandwiel.
  3. Selecteer Instellingen.
  4. Scrol naar de sectie Automatisch antwoord (blijf op het tabblad ‘Algemeen’).
  5. Selecteer Automatisch antwoord is ingeschakeld.
  6. Vul de datums, het onderwerp en een bericht in.
  7. Je kunt ook bepalen wie je automatische antwoord krijgt:
    • Vink het vakje aan naast Alleen een antwoord sturen naar personen in Mijn contactpersonen als je niet wilt dat iedereen die je e-mail stuurt, weet dat je geen toegang hebt tot je e-mail.
    • Als je Google Apps gebruikt, zie je ook een optie om alleen een antwoord te verzenden naar mensen in je domein. Als je beide vakjes inschakelt, ontvangen alleen de mensen uit je contactpersonen en in je domein het automatische antwoord.
  8. Klik onder aan de pagina op Wijzigingen opslaan.

Voorbeeld van een professionele afwezigheidsassistent:

Beste,

Ik ben tot en met <dag en datum> afwezig. Zodra ik terug ben zal ik uw bericht in behandeling nemen. Neem eventueel contact op met mijn collega <naam collega>, te bereiken via e-mailadres <e-mailadres collega> of telefoonnummer <telefoonnummer collega>.

Met vriendelijke groet,

<Eigen naam>
<Functie>
<Naam bedrijf>

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *