Our Blog

Google heeft add-ons geïntroduceerd voor Google Docs en Google Spreadsheet. Hierdoor is het vanaf heden mogelijk dat partners extensies maken voor beide apps. Initieel zullen er 30 extensies beschikbaar komen, dit aantal zal op kort termijn uitgebreid worden. Door de introductie van de add-ons hoopt Google een betere positie in te nemen in de concurrentiestrijd met Microsoft Office.

Onze top 6 van nuttige Add-ons
1. Merge by MailChimp
Maakt het mogelijk om rechtstreeks vanuit Google Docs een email te versturen op basis van een adressenlijst in Google spreadsheets.

2. Workflows
De mogelijkheid tot samenwerken is de drijvende kracht van Google Docs, echter vragen om input was voornamelijk beperkt tot het plaatsen van opmerkingen. Deze Add-on brengt daar verandering in door het bieden van een workflow ten behoeve van het goedkeuren van specifieke wijzigingen.

3. EasyBib Bibliography Creator
Deze automatische literatuurlijst optie maakt het mogelijk om op een juiste en toegankelijke manier bronnen te citeren in zowel APA, MLA als Chicago stijl. Iets wat tot op heden studenten, docenten en onderzoekers “dwong” om te werken met een ander softwarepakket.

4. Charts
Biedt een betere samenwerking tussen documenten en spreadsheets doordat grafieken gecreëerd kunnen worden op basis van gegevens uit een spreadsheet.

5. Avery Label Merge
Een andere geweldige add-on voor de samenwerking binnen Docs is Avery Label Merge, deze maakt het mogelijk om gegevens uit sheets om te zetten naar labels en naamplaatjes.

6. Uberconference
Uberconference tilt samenwerking binnen Docs naar een hoger level. Ze maken het namelijk mogelijk om binnen Docs een conference call te beleggen tijdens het opmaken van een document.

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *