Ondersteuning

Om u als klant hulp op afstand te kunnen bieden, maakt InfoCentive gebruik van software van Teamviewer GmbH. Deze pagina op onze website is speciaal ingericht voor het starten van een ondersteuningssessie met deze Teamviewer software.

Download de support software alleen wanneer een medewerker van InfoCentive daar om vraagt.

Hoe werkt het?
Met behulp van Teamviewer kunnen de twee personen gelijktijdig de beeldschermen van elkaar bekijken en elkaar de rechten geven om de PC over te nemen.
Hierdoor is het voor onze support medewerkers mogelijk om u optimale ondersteuning te bieden bij het oplossen van incidenten. Een veelvoorkomende vraag als “wat ziet u nu?” valt weg, aangezien u allebei naar hetzelfde scherm kijkt. Eén van de grote voordelen van deze software is dat hij niet geïnstalleerd hoeft te worden, alleen gestart.

Telefonisch contact
De eerste stap bij het tot stand brengen van een verbinding is het telefonisch contact tussen de klant en de InfoCentive medewerker. De medewerker zal voorstellen om een Teamviewer sessie te starten om het probleem te bekijken.

Software starten
Via deze link <ONDERSTEUNING STARTEN> kunt u de support sessie starten, waarna u tweemaal kiest voor uitvoeren. Vervolgens probeert de software een verbinding op stand te zetten tussen uw systeem en dat van ons, hiervoor moet u de medewerker nog toestemming verlenen om op uw scherm mee te kijken. Dit doet u door de ID en het Wachtwoord welke door het zojuist geopende programma zichtbaar geworden zijn telefonisch te overhandigen aan onze medewerker.

Verbinding is tot stand gebracht
Nadat de verbinding tot stand is gebracht kan de InfoCentive medewerker uw beeldscherm zien. Indien de medewerker uw computer wil bedienen zal hij u vragen de F12-toets in te drukken. wanneer uw nogmaals de F12-toest indrukt zal de InfoCentive medewerker enkel nog met u mee kunnen kijken.

Is het gebruik van deze software wel veilig?
Teamviewer is uitgerust met een aantal veiligheidsmechanismen die ervoor zorgen dat u dit hulpmiddel zonder enige zorgen betreffende gegevensveiligheid kunt gebruiken:

  • Willekeurige sessie nummers voor de totstandbrenging van de verbinding
    De willekeurig geproduceerde sessienummers zorgen ervoor dat u word verbonden met degene waarmee u wenst te communiceren.
  • 128 bits encryptie
    Elke verbinding met Teamviewer wordt gecodeerd met een algoritme dat aan de SSL norm voldoet, namelijk het 128 bits Blowfish algoritme.
  • Geen remote control rechten zonder uw expliciete toestemming
    Standaard bevindt het systeem zich in “View-only” modus. Indien nodig kunt u remote controle rechten toekennen aan de InfoCentive medewerker. Deze remote controle rechten kunt u onmiddellijk beëindigen door op F12 toets te drukken.
  • Selectie van de te bekijken applicaties
    De optie ‘toepassingsselectie’ staat u toe om de toepassingen te specificeren die aan de InfoCentive medewerker zichtbaar moeten zijn.
  • Verbreken van de verbinding is op elk ogenblik mogelijk, door een eenvoudige muisklik
    Beide deelnemers kunnen op elk ogenblik de Teamviewer verbinding verbreken door op de “exit” knop te klikken.
  • De authenticiteit van de software van Teamviewer is gewaarborgd
    De software van Teamviewer is voorzien van een VeriSign-certificaat. Dit certificaat waarborgt dat het product een origineel softwareproduct is. U kunt er zo van verzekerd zijn dat met dit programma in geen geval is geknoeid.

Wat zijn de voorwaarden voor het gebruik van deze vorm van ondersteuning?
Door in te stemmen met het gebruik van deze software geeft u InfoCentive toestemming om mee te kijken op uw beeldscherm en, indien door u gewenst, de controle over uw computer over te nemen.