Our Blog

Ze zijn niet met innovaties gekomen die de moeite van het vermelden waard zijn, zegt Fast Company in een nogal scherp verklarend stuk. “Twitter en Facebook hebben hun focus verlegd van gebruikers naar aandeelhouders. Ze willen groter worden, niet beter. Omzet is prima, maar niet ten koste van het product”..

innovation

In het stuk krijgen Twitter en Facebook onderuit de zak. “Twitter’s focus op het verbeteren van advertentie-inkomsten vereist een consistente ervaring op het web, smartphones en tablets. Het bedrijf is dus gedwongen haar eens elegante mobiele apps te veranderen in onhandige desktop-applicaties, want dat model werkt nu eenmaal het beste voor adverteerders. Dat is precies het tegenovergestelde van hoe productontwikkeling hoort te gaan”.

Ook Facebook wordt niet gespaard. “Facebook, onder druk van een dalende aandelenkoers, heeft de site veranderd in een reclamebord. En om het nog erger te maken, heeft Facebook veel wantrouwen gewekt vanwege de manier waarop het omgaat met de privacy”.

Toch is niet alles verloren, stelt Fast Company. “Beide bedrijven zouden er goed aan doen om zich te focussen op wat hen in de eerste plaats speciaal maakt: interactie met peers. Ze moeten een creatief platform zijn voor ontwikkelaars en opkomen voor social media waar gebruikers, en niet adverteerders, de dienst uitmaken”.

Bron: twittermania.nl

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *