Blog View

Ook in oktober heeft Google weer veel updates uitgebracht voor Google Apps. In de tweede week van november worden alle updates in een video gepresenteerd. Nog even geduld dus. Voor wie niet op de video wil of kan wachten is er een overzicht via deze link (PDF).

Er zijn weer tal van verbeteringen en verfijningen. Ook is in de nieuwe Google Drive het langverwachte versiebeheer voor niet-Google documenten weer teruggekeerd.

Screen Shot 2014-10-24 at 11.54.57 AM.png

De laatste tijd is er veel te doen om het sociale media platform Ello. Een platform met een grafische vormgeving, zonder advertenties of verplichte invoer van persoonlijke gegevens. Dat klinkt voor velen als een geduchte opvolger van Facebook, maar is het dat ook?

Ello

Ello bestaat al geruime tijd, maar de grote populariteit kwam op 23 okt jl. Toen veranderde Facebook zijn privacy-reglement dusdanig dat gebruikers voortaan alleen een profiel onder hun eigen naam mogen beheren. Vanaf dit moment liepen de gebruikersaantallen met tienduizenden tegelijk op. Reden voor ons om het sociale platform eens nader te bekijken. more

Door een toename van e-mail moeten we volgens Google een efficiëntere Inbox hebben die zich aanpast aan de wensen van de gebruiker. Met de onlangs gelanceerde dienst Inbox wil Google de manier waarop mensen e-mail gebruiken gaan verbeteren en veranderen.

 ‘We krijgen steeds meer e-mail’, betoogt Google in het nieuwsbericht. ‘De belangrijkste informatie staat verscholen in de berichten en gebruikers moeten flink hun best doen de relevante informatie boven tafel te krijgen.’ Het team achter Gmail heeft zich de laatste jaren gestort op een alternatief voor de “oude” manier van mailafhandeling en lanceert deze week de nieuwe Inbox. Een dienst die verder gaat dan het ontvangen, ordenen en verzenden van e-mail.

Met verschillende vingerbewegingen worden verschillende acties uitgevoerd. Zo kunnen e-mails gebundeld worden op categorie. Facturen zullen bijvoorbeeld samengebundeld worden. E-mails die je handmatig bundelt zullen door intelligente eigenschappen in de toekomst automatisch aan deze categorie worden toegevoegd. Ook kun je met een simpele beweging herinneringen instellen of taken maken. Daarnaast wordt e-mail automatisch geprioriteerd waardoor de belangrijkste e-mails je aandacht niet meer ontglippen.

Het klinkt nu alsof je met Inbox de controle over je e-mail volledig uit handen geeft. Echter, je moet het meer zien als een assistent die het voorwerk al voor je heeft gedaan. Inbox moet je daarnaast niet zien als een vervanger voor Gmail maar puur een experiment om in te spelen op een veranderende manier van e-mail afhandeling.

Vooralsnog mag slechts een beperkte groep de nieuwe Inbox uittesten. Geïnteresseerden kunnen een uitnodiging ontvangen door zich aan te melden via inbox@google.com.

 

Microsoft gaat de opslaglimieten voor OneDrive en Office365 gebruikers schrappen. In de komende weken zullen de eerste gebruikers toegang krijgen tot de onbeperkte opslag.

De strijd om opslagcapaciteit is al enkele jaren aan de gang en werd tot op heden gedomineerd door Google. Google lanceerde enkele maanden geleden al een abonnement met onbeperkte opslag en nu komt Microsoft met hun reactie: onbeperkte opslag voor alle abonnementsvormen. De opslaglimiet voor de huidige abonnees van Office 365 en Onedrive zal in fases komen te vervallen, en verdwijnt uiteindelijk voor alle abonnementsvormen. Voor zakelijke gebruikers zal de onbeperkte opslagcapaciteit pas in de loop van 2015 beschikbaar komen.

Als we de prijzen vergelijken met de directe concurrentie zien we dat onbeperkte opslagcapaciteit bij Google Apps 8 euro per maand per gebruiker kost (dat is dan inclusief alle functionaliteiten die Google Apps te bieden heeft). Bij Dropbox betaald men 9,99 euro per maand voor 1 terabyte en bij Apple’s iCloud 19,99 euro.

Voor een zakelijk Office 365 account komen de prijzen nu te liggen op 3,80 euro per maand voor alleen OneDrive en 8,80 euro per maand voor het basis kantoorpakket.

Wachtwoorden zijn de zwakste schakel in de beveiliging. Verkeerd omgaan met een wachtwoord kan tot gevolg hebben dat anderen bij jouw gegevens kunnen. Zorg daarom dat je wachtwoord ‘sterk’ is. Een sterk wachtwoord is niet te raden en moeilijk te kraken door een computer.

Test op deze website jouw wachtwoord in 2 eenvoudige stappen. Natuurlijk hoef je hier niet je wachtwoord op te geven…

Hacker

0

Wachtwoorden zijn de zwakste schakel in de beveiliging. Authenticatie in twee stappen helpt dit op te lossen. Dankzij authenticatie in twee stappen kunt u ongewenste personen buitensluiten, zelfs als ze uw wachtwoord hebben. 

Met authenticatie in twee stappen wordt een extra beveiligingslaag aan uw Google-account toegevoegd. Zo kunt u de kans dat de persoonlijke gegevens in uw account worden gestolen, aanzienlijk beperken. Om zonder toestemming toegang te krijgen tot een account met authenticatie in twee stappen, hebben hackers niet alleen uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig, maar ook uw telefoon.

Wachtwoord plus code

 

Hoe het werkt
1 Geef uw wachtwoord op
Wanneer u bij Google inlogt, geeft u zoals u gewend bent uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Google stuurt een sms, een automatische spraakoproep of de Authenticatie App genereert een unieke code. Elke code kan slechts één keer worden gebruikt.

Code generator
2 Geef de code op die u op uw telefoon heeft ontvangen

Code invoeren

 

Tijdens het inloggen kunt u laten weten niet nogmaals om een code te vragen op die computer. Uw account is nog steeds beveiligd, omdat wel naar codes wordt gevraagd wanneer u of iemand anders via andere computers op uw account probeert in te loggen.

Er zijn meerdere back-upopties voor de momenten dat uw telefoon niet beschikbaar is.

U kunt verwijderde Google Drive-bestanden of Gmail-berichten herstellen voor één of meer gebruikers, binnen een datumbereik dat u specificeert. Dit zorgt ervoor dat, als een gebruiker per ongeluk belangrijke gegevens verwijdert, deze gegevens niet permanent verloren gaan.

Neem het volgende in overweging bij het herstellen van verwijderde gegevens:

  • U kunt gegevens herstellen voor een individuele gebruiker op de gebruikersgegevenspagina van die gebruiker, of voor maximaal 10 gebruikers tegelijk op de pagina met de Gebruikerslijst.
  • U kunt een datumbereik selecteren om gegevens van maximaal 25 dagen geleden te herstellen.
  • Als een gebruiker anderen toegang heeft gegeven tot een Drive-item, wordt die toegang niet hersteld als u het item hersteld. De gebruiker kan indien nodig de toegang opnieuw inschakelen.
Opmerking als uw Google Apps-account Drive-opslagquota bevat voor gebruikers, kunt u de bestanden van een gebruiker niet herstellen als de Drive van die gebruiker vol is.

 more

Onlangs kwam Google met de mededeling dat oude admin API’s vanaf april 2015 niet meer gebruikt kunnen worden. Deze wijziging betekent dat ondersteuningsverzoeken voor deze API’s niet meer worden behandeld, en dat Apps-functies in deze API’s niet meer werken. Er is een grote kans dat u ook gebruik maakt van deze verouderde API’s. Wij raden u aan om zo snel mogelijk over te stappen op de vervangende API’s welke vergelijkbare functies bevatten.

Verouderde API Vervangende API
Admin Audit Admin SDK Reports API
Email Migration API versie 1 Email Migration API versie 2
Provisioning Admin SDK Directory API
Reporting Admin SDK Reports API
Profiles Admin SDK Directory API
Reporting Visualization Geen vervanging beschikbaar

Mocht u meer informatie willen of ondersteuning wensen tijdens het vervangen van deze API’s dan kunt u ons te allen tijden contacten.

Google innoveert voortdurend het product Google Apps for Work. Nieuw is de manier waarop de updates worden gecommuniceerd. Vanaf september 2014 brengt Google een YouTube video uit met een overzicht en uitleg van alle wijzigingen in de afgelopen maand. Abonneer je op dit kanaal om niets te missen.

 

 

Uit recent onderzoek van Oxford Economics is gebleken dat er veel kansen liggen voor bedrijven om de resultaten te verbeteren middels cloud computing. Oxford Economics is een gerenommeerd onderzoeksinstituut welke in het verleden al veel onderzoek heeft gedaan naar de effecten van IT investeringen. In dit artikel geven wij onze visie op hoe de cloud uw bedrijfsvoering positief kan beïnvloeden.

  1. Verschuiving van investering naar operationele kosten

Voor veel bedrijven klinkt het bekend in de oren: iedere vier jaar opnieuw investeren in apparatuur. Juist in deze slechte economische tijd dient zich bij veel organisaties dan ook terecht de vraag aan of het momenteel wel verantwoord is om te investeren in nieuwe apparatuur. Bij cloud computing is er geen investering in servers of licenties en betaalt men maandelijks een bedrag voor een constant innoverende dienst. De kosten van deze clouddienst zijn vaak veelal lager dan alleen al de energiekosten van een eigen serveromgeving. more

Authenticatie is geen optie, maar een noodzaak om uw merk en online reputatie veilig te stellen. Gebruik het om jezelf te beschermen tegen domeinnaam vervalsing, phishing en spam.

Waarom is e-authenticatie belangrijk?
Om een beter beeld te krijgen van het belang van authenticatie gaan we terug naar het ontstaan van het WorldWideWeb. E-mail was ontwikkeld ter bevordering van de evolutie van het WorldWideWeb. Hierbij werd e-mail slechts door een beperkte groep toegepast, te denken valt dan aan de Amerikaanse defensie en een aantal grote universiteiten. Inmiddels is e-mail uitgegroeid tot een standaard communicatiemiddel. Omdat de core-technologie lastig te veranderen zijn er in de loop der jaren nieuwe beveiligingstechnieken toegevoegd aan de bestaande infrastructuur. Momenteel zijn de meest bekende varianten zijn de Domain Keys(DKIM), het Sender Policy Framework (SPF) en de SenderID.
Als de authenticatie niet op orde is, wordt de e-mail geweigerd of extra gecontroleerd. Deze extra controle kan er dan voor zorgen dat de e-mail als spam gemarkeerd wordt. Het is daarom ontzettende belangrijk om je e-authenticatie goed geregeld te hebben zodat e-mails zo snel mogelijk in de inbox van de gewenste ontvanger belanden.  more

Bekijk en bewerk bestanden voor Microsoft Word, Excel en PowerPoint zonder Office op uw computer te installeren.

Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is een extensie in Chrome installeren. Deze extensie is in Chrome OS al standaard geïnstalleerd. Zodra de extensie is geïnstalleerd, worden Office-bestanden die u er naartoe sleept in Chrome of die u opent in Gmail, Google Drive en meer, automatisch geopend in Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties, waar u ze kunt bekijken en bewerken.

 more

Microsoft Lync 2010 is een toepassing die op uw lokale computer kunt installeren om vervolgens middels chatberichten, audiogesprekken en videogesprekken te communiceren met anderen. In dit blogbericht geven we u een korte instructie voor de installatie en het gebruik van Lync 2010.

Lync 2010 downloaden en installeren
  1. Zorg dat u ingelogd bent in uw 365 portal.
  2. Klik op de Startpagina, onder de kop Lync op Lync 2010 installeren.
  3. Volg de installatie-instructies.
  4. Nadat de installatie is voltooid, kunt u Lync 2010 uitvoeren via het menu Start van Windows.

 more

Een groot voordeel van een clouddienst zoals Office 365 is dat je laagdrempelig bestanden kan delen met collega’s of externen. Onderstaand geven wij een korte instructie:

  • Ga naar je OneDrive of Team Site en blader naar het desbetreffende document.
  • Rechtsklik op het document en klik delen:
    • Geef het email adres op van de persoon met wie je het document wilt delen
    • Geef het machtigingsniveau aan: bewerken of alleen lezen
    • Typ eventueel een toelichtend bericht voor de ontvanger
    • Geef aan of aanmelding is vereist
  • Klik op delen

delen_office365

De ontvanger krijgt nu een email met een link om het document in te zien en/of om deze te bewerken. Wanneer men op deze link klikt wordt de benodigde Office 365 applicatie geopend. Ook kan de ontvanger hier een kopie downloaden van het bestand. Indien ‘Aanmelden vereist’ was uitgeschakeld werkt dit direct, wanneer aanmelding is vereist dient de ontvanger zich aan te melden met een Office 365 organisatieaccount of een Microsoft account.

0

Met de functie Publiceren op internet maak je de inhoud van een document zichtbaar voor iedereen door deze te publiceren op internet. Je kunt links naar het document plaatsen of het document insluiten.

Deze week heeft Google een nieuwe Publiceren op internet interface voor Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties gelanceerd. De interface maakt het makkelijker voor mensen om te begrijpen hoe document-, spreadsheet- en presentatie-inhoud kan worden gepubliceerd als een webpagina of ingebed in hun eigen website(s). In de nieuwe Google Spreadsheets biedt de nieuwe interface ook de mogelijkheid om specifieke bladen en grafieken te publiceren zonder het hele document te publiceren.

Google rolt deze nieuwe versie binnen drie weken uit.

(Bron)

0

Deze week heeft Google aangekondigd dat het mogelijk wordt aangepaste thema’s toe te passen op formulieren.

Met Google Formulieren kun je op een gemakkelijke, gestroomlijnde manier evenementen plannen, enquêtes verzenden of andere gegevens verzamelen.

Het wordt mogelijk aangepaste afbeeldingen of logo’s toe te voegen aan de kop en pagina-achtergrond, het lettertype (type, grootte, kleur) en paragraaf uitlijning voor de formuliertekst te specificeren en de kleur voor het formulier en de pagina-achtergronden te kiezen. Ook is de algehele gebruikersinterface opgefrist en is een uitgebreide galerie met moderne standaardthema’s toegevoegd.

Als een aangepast thema wordt gedeeld binnen een domein, kunnen anderen dat thema kopiëren en zelf gebruiken. Hiermee creëer je een consistente look en feel in al je formulieren binnen een domein.

Google rolt deze nieuwe versie binnen drie weken uit.

(Bron)

Computercriminelen zijn inventief en zoeken voortdurend naar nieuwe manieren om controle over uw computer te krijgen. Hun doel is zogenaamde malware te installeren die persoonlijke informatie probeert te ontfutselen of uw computer deel uit te laten maken van een zogenaamd botnet om op commando massaal andere (overheids)computers aan te vallen.

Het is daarbij niet meer voldoende om u op internet te beperken tot betrouwbare websites, daar met name de laatste tijd malwareschrijvers advertenties gebruiken om malafide software via grote bonafide sites te verspreiden. O.a. de nieuws- en sportwebsite NU.nl verspreidde afgelopen zomer op deze manier nietsvermoedend malware.

 more

Flexibel werken heeft een grote vlucht genomen in Nederland. Bijna de helft van de werknemers beschikt over flexibele werktijden of werkt in deeltijd, en een derde werkt minstens een keer per week thuis.

Uit het promotieonderzoek van Daniel Possenriede blijkt dat zowel werkgevers als werknemers van deze nieuwe vorm van werken profiteren. Vandaag, op vrijdag 6 juni, promoveert hij aan de Utrecht University School of Economics op dit onderwerp.

Ondanks de grote toename van het aantal mensen dat flexibel werkt, is er weinig empirisch onderzoek gedaan naar de economische gevolgen hiervan. Door economische inzichten en analyses te combineren met theorieën uit de sociale wetenschap en psychologie, is Daniel Possenriede op zoek gegaan naar de gevolgen van flexibel werken. Hij heeft gekeken naar de afstemming tussen werk en privé, de arbeidsbeleving, de loopbaanontwikkeling, het ziekteverzuim en het arbeidsaanbod van werknemers. Uit zijn onderzoek blijkt dat werknemers meer tevreden zijn over hun werk en werkgevers profiteren omdat deze flexibele werknemers zich minder ziek melden.
 more

Onderstaand een korte instructie over hoe je een agenda in Office 365 kan delen en een gedeelde agenda kan inzien.

Office 365 agenda delen:
Via Outlook 2013

  1. Ga naar je Agenda
  2. Rechtsklik je Agenda in het menu links (genaamd Agenda, Kalender of Calendar) > Klik ‘Delen’ > ‘Agenda delen’
  3. Geef de namen van je collega’s op waarmee je je agenda wilt delen, kies het machtigingsniveau en klik op ‘Verzenden’

Via Outlook Online

  1. Ga naar je Agenda in de blauwe balk bovenaan
  2. Rechtsklik je Agenda in het menu links (genaamd Agenda, Kalender of Calendar) > Klik ‘Agenda delen’
  3. Geef de namen van je collega’s op waarmee je je agenda wilt delen, kies het machtigingsniveau en klik op ‘Verzenden’

Een gedeelde agenda inzien:
Als iemand je via bovenstaande methode zijn/haar agenda met je deelt wordt deze meteen aan je agenda overzicht toegevoegd. Als dit nog niet is gebeurt kun je dit zelf doen:

Via Outlook 2013

  1. Ga naar je Agenda > Rechtsklik ‘Mijn Agenda’s’ > ‘Agenda’s toevoegen’ > ‘Uit adresboek’
  2. Kies de naam van de agenda die je wilt inzien en klik ‘OK’

Via Outlook Online

  1. Ga naar je Agenda in de blauwe balk bovenaan
  2. Rechtsklik op ‘Mijn Agenda’s’ > ‘Agenda openen’
  3. In ‘Uit map’ vul je de naam in van de agenda die je wilt openen, klik daarna op ‘Openen’

Google Now heeft een nieuwe feature waarmee gebruikers worden gewaarschuwd als zij hun bestemming hebben bereikt tijdens een reis met het openbaar vervoer. Dat moet ervoor zorgen dat gebruikers niet langer per ongeluk hun bushalte ongemerkt voorbijgaan.

De nieuwe functie komt beschikbaar voor Google Now op Android, zo ontdekte Android Police. Gebruikers die reizen met het openbaar vervoer kunnen gewaarschuwd worden op het moment dat zij de bushalte of het treinstation naderen waar moet worden uitgestapt. De functie werkt ook in Nederland. Om gewekt te worden tijdens de reis is optioneel een wekker in te stellen, die met één druk op de knop kan worden aangezet. Overigens is het wel noodzakelijk om locatiebepaling aan te hebben staan: de waarschuwing om uit te stappen wordt gegeven op basis van de gemeten locatie van de gebruiker.  more

Als je het bij Google Apps hebt over drempels dan stond de gebrekkige integratie met Microsoft hoog op het lijstje. Daar komt na vandaag verandering in. Google heeft eindelijk ingezien dat het voor veel gebruikers lastig is om Microsoft’s office zomaar op te geven en heeft daarom gewerkt aan een betere integratie.

Voorheen moest je bij het werken met Microsoft Office-bestanden in Google Drive, de bestanden steeds converteren om het ze te kunnen bewerken, of om hem in het juiste formaat te versturen. Met de nieuwste update van Google Drive doet Google het werk voor je. Dus als iemand je een Word document stuurt, dan kun je hem direct bewerken in Google Drive en hem vervolgens als Word bijlage terugsturen, dit alles zonder enige vorm van conversie.

driveoffice

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (+1 lezers vonden dit artikel handig, totaal 1 stemmen)

Onder het motto ”Drive for Work” heeft Google’s Drive de grootste veranderingen in ontwerp ondergaan sinds zijn lancering begin. In de bijgevoegde video kun je goed zien welke veranderingen hebben plaatsgevonden.
De nieuwe Google Drive layout wordt over enkele weken beschikbaar gesteld.

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Google komt met “Drive for Work”. Dit is een uitbreiding op het al bestaande Google Apps assortiment en bevat naast de complete Google Apps suite, Google Vault een onbeperkte opslag voor nog geen 8 euro per maand, per gebruiker. Daarnaast wordt dit pakket geleverd met geavanceerde beheeropties, audit en rapportage voor Drive.
Met deze wijziging in het assortiment is Google concurrenten als Microsoft en DropBox wederom een stap voor.

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Ga je op vakantie? En ben je dus beperkt bereikbaar? Zorg er dan voor dat je Gmail afwezigheidsassistent hebt ingeschakeld. Zo informeer je klanten en collega’s op een nette manier van je afwezigheid. Onderstaand een instructie voor het instellen van een afwezigheidsassistent in Gmail.

 more

Waarschijnlijk zijn de meeste mensen niet op de hoogte van het feit dat ook binnen gmail gebruik gemaakt kan worden van sneltoetsen. Met Gmail sneltoetsen bespaar je tijd doordat je constant je handen op het toetsenbord kunt houden en de muis niet of nauwelijks hoeft te gebruiken. Onderstaand een overzicht van alle sneltoetsen: more

Google heeft add-ons geïntroduceerd voor Google Docs en Google Spreadsheet. Hierdoor is het vanaf heden mogelijk dat partners extensies maken voor beide apps. Initieel zullen er 30 extensies beschikbaar komen, dit aantal zal op kort termijn uitgebreid worden. Door de introductie van de add-ons hoopt Google een betere positie in te nemen in de concurrentiestrijd met Microsoft Office. more

Er zijn genoeg redenen de bedenken om over te stappen naar Google Apps. Hieronder vindt u een opsomming van de in onze ogen belangrijkste punten: more

Naast de gebruikelijke softwarebundel beschikt het pakket tevens over de nieuwe diensten, zoals: Skydrive, Yammer, SharePoint en Lync (Skype).

Momenteel is Office 365 inmiddels beschikbaar in zeventien talen en 69 markten, naar verwachting wordt dit in het 4e kwartaal uitgebreid met zestien extra talen en twintig markten. Daarnaast heeft Microsoft de nieuwe variant gebaseerd op Office 2013, dit was in eerste instantie nog Office 2013.

Office 365 is inmiddels uitgegroeid tot één van de snelstgroeiende activiteiten van het bedrijf en zou naar eigen zeggen inmiddels 20% van de oorspronkelijke Office markt bedienen.

Is dit artikel nuttig voor u?Geen nuttig artikelNuttig artikel (Nog niet beoordeeld)

Google wil Microsoft van de troon stoten als het gaat om zakelijk gebruik. Momenteel is Microsoft met het Office-pakket nog heer en meester binnen veel bedrijven, maar Google rekent er op dat dit de komende tijd zal veranderen. De zoekgigant heeft zichzelf de opdracht gegeven om 90 procent van de Office-gebruikers over te nemen van Microsoft. more

Toen Google drive twee jaar geleden gelanceerd werd was het één van de goedkoopste cloud opslag diensten die er was. Inmiddels zijn er steeds meer partijen die op dit gebied de strijd wilden aangaan.
Vandaag legt Google de lat voor de concurrerende partijen nog hoger door de prijzen voor extra opslag aanzienlijk te verlagen. more

Google komt met Chromebox en hoopt zo beter zijn voet tussen de deur te krijgen van de zakelijke markt. De videoconferencing tool brengt Google+ Hangouts en Google Apps samen en moet online vergaderen eenvoudiger maken.

Chromebox heeft een Intel Core i7 aan boord en biedt een hd-camera, gecombineerde luidspreker- en microfoonunit en beschikt over een afstandsbediening. Volgens Caesar Sengupta, vice president Product Management, zijn de bedrijven die Chromebox hebben getest, vooral te spreken over het eenvoudige gebruik en het feit dat medewerkers elkaar tijdens vergaderingen kunnen zien, zonder dat ze bij elkaar in een ruimte hoeven zijn. more

In november vorig jaar bracht Google voor Android een app uit die beheerders van Google Apps de mogelijkheid gaf om de dienst eenvoudig mobiel te kunnen beheren. Eerder deze week is dezelfde app ook beschikbaar gekomen voor iOS. En deze app beschikt over dezelfde functionaliteiten als de app voor Android.

Google omschrijft het zelf als: “Met Google Beheerdersconsole kunt u de meest voorkomende taken uitvoeren, waar u ook bent. Gebruikers toevoegen, wachtwoorden opnieuw instellen, groepen beheren, contact opnemen met ondersteuning en wijzigingen bekijken in de domeininstellingen.” more

Ze zijn niet met innovaties gekomen die de moeite van het vermelden waard zijn, zegt Fast Company in een nogal scherp verklarend stuk. “Twitter en Facebook hebben hun focus verlegd van gebruikers naar aandeelhouders. Ze willen groter worden, niet beter. Omzet is prima, maar niet ten koste van het product”.. more

Chrome OS gebruikers krijgen toegang tot Windows desktop

De zoekgigant heeft een samenwerkingsakkoord afgesloten met VMWare, waardoor mensen die met een Chromebook werken via de VMWareHorizon DaaS software toegang krijgt tot je Windows desktop, je data en je toepassingen aldaar. DaaS tussen haakjes betekent Data as a Service, een van de nieuwe manieren om aan computing te doen, net zoals bijvoorbeeld Software as a Service, waarbij de software niet meer (geheel of gedeeltelijk) op je eigen computer staat, maar in de cloud zit.

Het lijkt er wel op dat Google een groot offensief ingezet heeft om de bedrijven, traditioneel de partners van Microsoft, voor zich te winnen. De ondersteuning voor WIndows XP wordt immers binnenkort (over twee maanden) stopgezet. Bedrijven bekijken dan ook wat ze nu gaan doen: upgraden naar een nieuwere versie van Windows, of de knop omdraaien en kiezen voor bijvoorbeeld Chrome OS. En de mogelijkheid om de Windows toepassingen toch te blijven draaien zou dan natuurlijk een argument kunnen zijn om die grote stap te zetten. more